۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
قصاص مجازات پزشکی که رگ برادرش را برید 
بازدید:۴۱۲
صد آنلاین | آذرماه ۱۳۹۱ اعضای خانواده دندانپزشکی به نام احسان گم شدن او را به پلیس خبر دادند. آن‌ها گفتند مطب احسان حوالی خیابان فرشته بود و مثل همیشه به محل کارش رفته، اما دیگر برنگشته است و کسی هم از او خبری ندارد
کد خبر : ۱۱۸۷۶۹

به گزارش صد آنلاین،پزشک متخصص که به اتهام قتل برادر دندانپزشکش در بازداشت بسر می‌برد به قصاص و همدست او به زندان محکوم شد. 

 

 

 


آذرماه ۱۳۹۱ اعضای خانواده دندانپزشکی به نام احسان گم شدن او را به پلیس خبر دادند. آن‌ها گفتند مطب احسان حوالی خیابان فرشته بود و مثل همیشه به محل کارش رفته، اما دیگر برنگشته است و کسی هم از او خبری ندارد. با مطرح شدن این شکایت، تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای یافتن احسان به جریان افتاد تا اینکه مأموران متوجه شدند گوشی تلفن همراه او آخرین‌بار در طبقه دوم یکی از ساختمان‌های خیابان فرشته آنتن‌دهی داشته است. وقتی مأموران پلیس دوربین‌های مداربسته آن ساختمان را بررسی کردند معلوم شد احسان روز حادثه وارد آن ساختمان شده، اما از آن خارج نشده است. بعد از آن بود که مأموران وارد طبقه دوم ساختمان شدند. مأموران در بازرسی از محل، یک چرخ‌گوشت صنعتی و بقایایی از چند تکه استخوان کشف کردند. 


 جنایت هولناک
 منشی آن دفتر که بهادر نام داشت، وقتی مورد تحقیق قرار گرفت، راز گم شدن دندانپزشک هم برملا شد. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که برادر احسان که نادر نام دارد، مرتکب قتل شده است. متهم در توضیح ماجرا گفت: این دفتر متعلق به نادر است. او پزشک متخصص است و من هم دانشجوی پزشکی هستم و در دفتر او مشغول به کارم.
 متهم گفت: نادر برای نمایندگی مجلس نامزد شده بود و برادرش احسان ۴ میلیارد تومان برای او تبلیغ کرده بود، اما صلاحیت نادر تأیید نشد. بعد از آن احسان از برادرش خواست پولش را برگرداند و آن‌ها بر سر این موضوع اختلاف پیدا کردند.

 

 


 متهم در شرح حادثه هم گفت: مطابق نقشه نادر از من خواست احسان را به دفترش بکشانم که این کار را کردم. وقتی احسان وارد شد نادر با تفنگ کپسولی چند گلوله به او شلیک کرد. بعد از من خواست به او آمپول بیهوشی بزنم که این کار را کردم و او بیهوش شد. سپس احسان را روی ویلچر گذاشتیم و نادر اوراق زیادی آورد و در حالت بیهوشی از او اثر انگشت گرفت. احسان را در همان حال سه روز نگه داشتیم تا اینکه روز چهارم نادر او را به سبک یکی از فیلم‌های جنایی با زدن رگ‌هایش به قتل رساند. بعد از قتل، جسدش را مثله و داخل چرخ‌گوشت چرخ کرد. بقایای آن را داخل نایلون گذاشتیم و در نقاط مختلف شهر رها کردیم تا اینکه بازداشت شدم. با اعتراف متهم به ارتکاب جنایت، نادر هم بازداشت شد، اما اتهام قتل را به گردن منشی مطبش انداخت. 

 

 


 محاکمه و مجازات
با کامل شدن تحقیقات، بازپرس نادر و بهادر را به اتهام مشارکت در قتل، آدم‌ربایی، جنایت بر میت، سرقت و اخذ سند به اجبار مجرم شناخت و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. در جلسه رسیدگی به پرونده، اولیای دم که پدر و مادر مقتول بودند برای فرزندشان احسان و همدست او درخواست قصاص کردند و گفتند حاضر به گذشت نیستند. دو متهم در جلسه رسیدگی به پرونده، اما اتهام قتل را به گردن هم انداختند. هیئت قضایی بعد از شنیدن دفاعیات متهمان وارد شور شدند. هیئت قضایی بعد از ختم جلسه، پزشک متخصص را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام آدم‌ربایی به پنج سال زندان، به اتهام جعل سند به دو سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و به جرم جنایت بر میت به پرداخت یک‌دهم دیه کامل محکوم کرد. بهادر همدست متهم نیز با تبرئه از اتهام مشارکت در قتل به جرم معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان، به خاطر آدم‌ربایی به دو سال زندان، به خاطر سرقت به دو سال زندان و به خاطر اخذ سند به عنف به شش ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد. وی همچنین به خاطر مشارکت در جنایت بر میت نیز به پرداخت یک‌دهم دیه کامل محکوم شد.

جوان آنلاین 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها